e-Factura

Sistemul național e-Factura a devenit obligatoriu din 1 ianuarie 2024

pentru toate tranzactiile B2B si B2G

  • factura emisă ajunge la ANAF pentru validare și înregistrare înainte să ajungă de la furnizor la client.

Începe acum

Ce este e-Factura?

Ansamblul de principii, reguli și aplicații informatice având drept scop primirea facturii electronice de la emitent cu respectarea structurii, stocarea prin mijloace electronice a facturilor și transmiterea către destinatar.

Care e scopul e-Factura?

Adoptarea unui sistem național de facturare electronică vine cu următoarele avantaje:

o mai bună urmărire a colectării TVA de către stat
digitalizarea întregului proces între companie și stat
mai puțină birocrație cu mai puțină hârtie

Cum funcționează e-Factura?

  • Firma A emite o factură folosind SmartTAX.
  • SmartTAX se conectează la sistemul e-Factura și tu poți astfel transmite documentul emis.
  • Factura ajunge apoi la firma client, Firma B. Poate fi transmisă pe email, folosind SmartTAX sau poate fi chiar tipărită de Firma A și înmânată fizic către Firma B.

Practic, o factură emisă trebuie să ajungă în e-Factura înainte să ajungă de la furnizor la client.

Când devine obligatorie utilizarea e-Factura?

În prima etapă, adopția e-Factura a devenit obligatorie pentru firme care au contracte cu instituții ale statului (B2G), iar din 2024 și restul (B2B și B2C):

  • de la 1 aprilie 2022 firmele care activează în domeniul turistic și acceptă vouchere de vacanță
  • începând cu 1 iulie 2022 furnizorii de produse considerate de ANAF ca având risc fiscal ridicat sunt obligați să transmită facturile emise în e-Factura. Categoriile vizate sunt: legume, fructe, rădăcini și tuberculi alimentari, alte plante comestibile, băuturi alcoolice, construcții noi, produse minerale (apă minerală naturală, nisip și pietriș), îmbrăcăminte și încălțăminte.
  • începând cu 1 ianuarie 2024, cu prelungire până la 30 iunie 2024, furnizorii de produse si servicii către alte companii și instituții publice.

Care sunt pașii pentru accesarea serviciului e-Factura?

  • Obținerea unui certificat calificat pentru semnătura electronică, în vederea înrolării în SPV.
  • Înrolarea/accesarea SPV cu ajutorul certificatului obținut la pasul 1
  • Completarea formularului 084 – Cerere privind înregistrarea în Registrul e-Factura.
  • În urma transmiterii formularului 084, operatorul economic este înscris în Registrul e-Factura cu data de 1 a lunii următoare, dobândind totodată, în mod automat, și calitatea de destinatar al e-Facturilor de intrare.

Atenție! Lista este în continuă actualizare! Mai multe detalii despre această măsură puteți citi pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice.

Fii pregătit! Cu SmartTAX mergi la sigur.
Începe acum Vreau mai multe informații

CertSIGN este partener SmartTAX
pentru semnătura electronică