Declarația 395
- SmartTAX D-395 v1 - 24.01.2023
Declaraţie informativă privind trimiterile poştale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poştale pe teritoriul naţional
Formularul se completează şi se depune de către persoanele autorizate pentru activitatea de furnizare a serviciilor poştale
Care e scopul Declarației 395?
Furnizorii de servicii de curierat vor avea obligația, din Ianuarie 2023, să transmită lunar informații despre magazinele online care trimit colete cu plata ramburs. Astfel, Agenția Națională de Administrare Fiscală obține lunar informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs. Noua raportare vizează indirect comercianții online. În acest fel, autoritățile pot identifica mai ușor comercianții online care nu-și declară veniturile parțial sau integral.
Termen de depunere Declarația 395
- Pentru trimiterile poștale contra ramburs efectuate pe teritoriul național, persoanele autorizate pentru activitatea de furnizare a serviciilor poștale au obligația transmiterii declaratiei lunar, până în ultima zi calendaristică a lunii următoare perioadei de raportare.
Ce informații despre comercianții online ajung la ANAF prin Declarația 395?
- datele de identificare ale expeditorului (denumirea persoanei juridice expeditoare sau numele și prenumele expeditorului persoană fizică, ce sunt înscrise pe documentul de transport, și codul de identificare fiscală al expeditorului)
- adresa exactă de preluare a coletului pentru expediere sau contravaloarea bunurilor livrate (inclusiv modalitatea de achitare a rambursului și identitatea persoanei la care ajung banii).
Modul de depunere Declarația 395
- A. Declarația se depune în format electronic sub forma unui fișier PDF, cu fișier xml atașat, semnat electronic, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1 la ordin. Programele de asistență și specificațiile tehnice sunt disponibile pe portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
- B. Declaraţia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-guvernare. Pentru depunerea declaraţiei, plătitorul trebuie să deţină un certificat calificat, eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
SmartTAX deține soluția de depunere a acestei declarații
Fii pregătit! Cu SmartTAX mergi la sigur.
Începe acum